لیست سوالات
سوالات متداول
پاسخ سوالات رایج درباره سامانه استعلام خرید الکترونیکی
این سامانه چیست و چگونه کار میکند؟
سامانه تدارکات الکترونیکی سیماتِندر یک سامانه مرجع استعلام خرید شرکتهای بزرگ میباشد که توسط شرکت سیما رایان روز پشتیبانی میشود، تمام استعلامهای گذاشته شده در سامانه متعلق به سازمانهای استعلام گذار میباشند و شما به طور مستقیم با آنها در ارتباط خواهید بود.
نکته مهم: این سامانه تنها یک سایت اطلاعرسانی نمیباشد بلکه یک سامانه جامع و مرجع برای شرکتهای عضو میباشد.
پیامک رمز را دریافت نمیکنم
اگر سیستم گوشی شما Android است دقت نمایید گاهی پیامکها به بخش SPAM اپ مسنجر شما منتقل میشود یا شما سرشماره پیامکی را بلاک کردهاید، به همین منظور 2 راه زیر را انجام دهید:
- پس از ورود به SMS گوشی از بخش بالایی و سمت راست گزینه Spam & blocked را کلیک کنید و در آن بخش پیامکهای اسپم شده را مشاهده کنید.
- ممکن است سرشماره پیامکی را بلاک کرده باشید، به همین منظور عدد 12 را به 10005562 ارسال و مجدد اقدام به دریافت پیامک کنید.
از کجا شروع کنیم؟
برای ارسال پیشنهاد فرم استعلام بها نیاز به ثبت نام دارید، برای ثبت نام پس از ورود به سایت، از منوی "تامین کنندگان" گزینه ثبت نام را کلیک نمایید.
فایل آگهی تاسیس و تغییرات باید چگونه باشد؟
آگهی روزنامه 2 نوع میباشد: الکترونیکی یا نسخه چاپ شده
- نسخه الکترونیکی: باید دارای مهر باشد و فقط از سایت روزنامه رسمی دریافت شده باشد (دریافت بدون مهر، از سایتهای دیگر مورد قبول نیست)
- نسخه چاپ شده: میتوانید اسکن نمایید و در بخش ثبت نام بارگذاری کنید
- وضوح: آگهی باید کاملاً مناسب چاپ و خوانا باشد
چگونه به عنوان تامینکننده در سامانه ثبت نام کنیم؟
جهت ثبت نام در سامانه میبایست به صفحه زیر مراجعه نمایید:
-
1
از بخش مربوطه "حقیقی" یا "حقوقی" را انتخاب نمایید
-
2
تمامی فیلدها را پر نمایید و فایلها را بارگذاری کنید
-
3
در صورت ثبت صحیح پیغام «موفقیتآمیز» بودن برای شما نمایش داده خواهد شد
نکته مهم: در هنگام ثبت نام 3 شرکت را انتخاب نمایید که به صورت رایگان میتوانید در تمامی استعلامهای خرید آن شرکتها اعلام قیمت نمایید.
- پس از ثبت نام، بررسی توسط تیم پشتیبانی انجام میگردد (حداکثر 8 ساعت) و در صورت تایید نام کاربری و رمز عبور برایتان پیامک و ایمیل خواهد شد
- در صورت عدم تایید نیز علت آن از طریق پیامک و ایمیل به اطلاع خواهد رسید
- در نهایت با وارد شدن به اکانت کاربری خود میتوانید استعلامهای خرید سامانه را مشاهده و پیشنهادات فنی و مالی ارسال نمایید
از کجا متوجه شویم اطلاعات و فایلها به درستی ارسال شده است؟
- پس از ثبت نام اطلاعات ارسالی توسط تیم پشتیبانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت صحت اطلاعات اکانت تایید میشود (این پروسه حداکثر 6 ساعت در زمان اداری میباشد)
- اگر ثبت نام به درستی انجام شده باشد شما باید با صفحه "بررسی و تایید مدارک" روبرو شوید
- اگر ثبت نام به درستی انجام نشد نکات هنگام ثبت نام را مطالعه نمایید
پیامک تایید اکانت ارسال شد، چگونه وارد سامانه شوم؟
- در صفحه اصلی در منوی تامین کنندگان بر روی گزینه ورود کلیک نمایید
- اگر حقوقی ثبت نام کردهاید یوزرنیم شما کد اقتصادی یا شناسه ملی شماست
- اگر حقیقی ثبت نام کردهاید یوزرنیم شما کد ملی شماست
- رمز عبور نیز همان رمز عبور انتخابی در هنگام ثبت نام میباشد
- هنگام وارد کردن رمز عبور به زبان کیبورد و CapsLock دقت نمایید
چگونه پیشنهاد قیمت بدهیم؟
پس از ورود به پنل کاربری خودتان از بخش آموزشهای سامانه استفاده نمایید.
با یک بار ثبت نام میتوانیم برای همه شرکتها پیشنهاد ارسال کنیم؟
بله، شما با یک بار ثبت نام میتوانید در تمام استعلامها پیشنهاد خود را ارسال نمایید.
یوزرنیم ما برای ورود چیست؟
حقوقی
یوزرنیم شما کد اقتصادی یا شناسه ملی میباشد
حقیقی
یوزرنیم شما کد ملی میباشد
رمز عبور را فراموش کردهام، چگونه بازیابی کنم؟
از بخش فراموشی رمز عبور اقدام نمایید و با وارد کردن شناسه کاربری و شماره موبایل ثبت شده میتوانید رمز جدید برای اکانت خود انتخاب نمایید.
چگونه رمز عبور خود را تغییر دهیم؟
-
1
پس از ورود به سایت در منوی "امکانات من" بر روی تغییر رمز کلیک نمایید
-
2
رمز عبور فعلی و جدید را وارد نمایید
-
3
بر روی دکمه تغییر رمز عبور کلیک نمایید
ثبت نام انجام نمیشود مشکل چیست؟
ممکن است شما یا همکارانتان از قبل در سامانه ثبت نام کرده باشید، لطفاً اسم شرکت یا شناسه ملی و اگر حقیقی هستید کد ملی خود را ارسال نمایید تا این مورد بررسی شود.
در هنگام ثبت نام به موارد ذیل دقت نمایید:
در انتها اگر پیغام موفقیتآمیز بودن در سیستم را مشاهده نکردید، سامانه به شما یک خطا میدهد، بررسی فرمایید کدام فیلدها را اشتباه پر کردهاید یا شاید قبلاً در سامانه ثبت نام کرده و اکانت دارید.
پیامک سامانه به دستم نمیرسد
اسپم شدن پیامک در گوشیهای با سیستم عامل Android:
-
1
برای مشاهده صندوق spam وارد نرم افزار پیامک (SMS) خود شوید و سپس تنظیمات را انتخاب نمایید (گزینه سه نقطه یا سه خط در بالا)
-
2
در این قسمت گزینه Spam & Blocked را انتخاب نمایید
-
3
پیامک مورد نظر را انتخاب نمایید (سرشماره 10005562) سپس گزینه not spam را انتخاب نمایید. بعد از این مرحله پیامکهای این شماره در صندوق ورودی قابل مشاهده خواهد بود
ممکن است سرشماره را بلاک کرده باشید، به همین منظور عدد 12 را به شماره 10005562 ارسال نمایید تا مجدد فعال شود.
فاکتور رسمی صادر خواهد شد؟
پس از پرداخت عضویت طی مدت 1 الی 7 روز فاکتور رسمی صادر میگردد و در سامانه مودیان ثبت میشود.
- بعد از ثبت از طریق پیامک به اطلاع شما خواهد رسید
- میتوانید از منوی «داشبورد» → "فاکتورها" به آن دسترسی داشته باشید
حذف یا ویرایش پیشنهاد مالی
در صورت نیاز به حذف و ارسال مجدد قیمت در ابتدا میبایست استعلام خرید در حالت "جاری" باشد.
2 راه زیر را میتوانید جهت حذف انجام دهید:
راه اول: تماس با بخش بازرگانی شرکت استعلامگذار و حذف پاسخ مالی (مدیر بازرگانی)
* اگر مربوط به شرکت زغال سنگ پروده طبس میباشد با بخش حراست آقای حبیبزاده تماس حاصل نمایید.
راه دوم: ارسال نامه حذف پاسخ مالی در سربرگ شرکت به همراه مهر و امضا از طریق ایمیلی که در سامانه ثبت کردهاید به ایمیل:
Simarayanrooz@gmail.com
- حتماً شرح و شماره استعلام خرید در نامه درج گردد
- در subject ایمیل "درخواست حذف" ذکر شود
از کجا متوجه شویم وضعیت استعلام چه شده و یا برنده شدهایم؟
تأمینکننده گرامی؛ پروسه خرید هر شرکت متفاوت میباشد و ممکن است گاهاً زمانبر باشد.
مرحله اول
از منوی داشبورد → "پیشنهادات مالی ارسال شده" قیمت ارسالی خود را مشاهده نمایید
عضو ویژه
اگر عضو ویژه باشید میتوانید آخرین وضعیت استعلامهای خرید به پایان رسیده را مشاهده نمایید
در صورتی که برنده استعلام باشید قطعاً با شما تماس گرفته خواهد شد یا از طریق پیامک به اطلاع شما میرسد.
جهت پیگیری بیشتر نیز میتوانید با بخش بازرگانی سازمان استعلامگذار در ارتباط باشید.
منظور از فایل و ارسال پیشنهاد فنی در استعلام 2 مرحلهای چیست؟
فایل فنی (Technical File)، یک مجموعه کامل از اسناد است که اطلاعات دقیق و جامعی در مورد یک محصول ارائه میدهد.
این فایل میتواند شامل مشخصات فنی، فرآیند تولید، کنترل کیفیت و سایر اطلاعات مربوط به محصول است و برای ارزیابی انطباق محصول با استانداردها مورد استفاده قرار میگیرد.
به عبارت دیگر، فایل فنی یک اظهارنامه از سوی تولیدکننده است که در آن تمام جزئیات مربوط به محصول و فرآیند تولید آن به طور دقیق توضیح داده میشود.
مشخصات فنی مورد نیاز میتواند شامل:
- نقشه
- کاتالوگ
- برند
- ویژگیها
- گارانتی
- کشور سازنده
چگونه میتوانیم به صورت استعلامگذار در سامانه فعالیت داشته باشیم؟
احتراماً جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه بهرهبرداری از سامانه استعلام خرید الکترونیکی سیماتِندر خواهشمند است موارد ذیل را در پشتیبانی آنلاین ارسال فرمایید تا همکاران بخش فروش در اسرع وقت با شما تماس حاصل نمایند.
خطای رمز ورود دریافت میکنم و امکان ورود ندارم
در هنگام وارد کردن پسورد دقت نمایید:
حتماً از آدرس https://simatender.ir/login وارد شوید و آدرس مرورگر را بررسی نمایید
در صورتی که موارد فوق را رعایت کردید احتمالاً رمز را فراموش کردهاید که نیاز است رمز جدید صادر شود و پیامک و ایمیل شود. (نام کاربری و رمز عبور به ایمیل و پیامک ثبت شده در سامانه ارسال خواهد شد)
لطفاً نام و شناسه ملی شرکت را جهت بررسی اعلام فرمایید.
خطای کد امنیتی دریافت میکنم
قبل از ورود و بعد از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور یکبار بر روی عکس کد یا کنار آن دکمه رفرش را کلیک نمایید تا کد جدید صادر شود و آن را وارد نمایید.
حذف یا ویرایش پیشنهاد فنی را میخواهم انجام دهم
پیشنهاد فنی ارسال شده قابل ویرایش نمیباشد، باید صبر نمایید تا کارشناسان فنی استعلامگذار آن را بررسی کنند و 2 حالت خواهد داشت:
تایید
میتوانید پیشنهاد مالی خود را نیز ارسال نمایید
رد
میتوانید مجدد پیشنهاد فنی را ارسال نمایید
چگونه مشخصات خود را تغییر دهیم؟
-
1
پس از ورود به سایت در منوی "امکانات من" بر روی تغییر مشخصات کلیک نمایید
-
2
در صفحه باز شده میتوانید اطلاعات خود را ویرایش نمایید
پاسخ خود را پیدا نکردید؟
تیم پشتیبانی ما آماده کمک به شما است